کد مطلب:113878 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:137
1- امام مستقیم وارد بحث نشده و اهداف آموزشی را بدون زمینه سازی های مناسب مطرح نمی فرماید. 2- انتخاب یك پدیده، یك نمونه گویا از هدفداری و وحدت [صفحه 155] و هماهنگی در نظام آفرینش و موجودات خداوندی، از آسمانها از زمین و موجودات رنگارنگ آن 3- استخراج واقعیت ها و ویژگیهای شگفت در نمونه های انتخابی، مانند نظم، مدیریت، هماهنگی، زیبائی، آینده نگری در پدیده ها. 4- در تداوم بحث، عقل ها و فكری ها و فطرت های سالم را به تفكر و ارزیابی و نتیجه گیری های درست فرامی خواند و عجز عقول بشری را به اثبات می رساند. 5- و سرانجام در پرتو ویژگی های استخراج شده اهداف آموزشی را به اثبات می رساند و می فرماید: فسبحان الباری ء لكل شی ء علی غیر مثال خلا من غیره (منزه و برتر است آفریدگار تمام پدیده ها كه در آفرینش آنها كسی و قدرتی از او سبقت نگرفته است)[1].
روش و شیوه ی بحث و استدلال در این 3 طرح مانند طرح «واقعیت نگری» و طرح «خطقت نگری» است كه جهت رعایت اختصار فقط به مراحل آن اشاره می گردد از قبیل:
صفحه 155.